Sezon urlopowy trwa, jestem więc pewna, że spora część z Was właśnie wybiera się na wędrówkę po górskich szlakach, albo spacer nad brzegiem morza. Co zabrać ze sobą na wycieczkę, żeby po drodze nie skusiły nas słodkie batony, orzeszki w karmelu i chipsy? Polecam ciastka muesli – świetne źródło węglowodanów i magnezu. Możecie przygotować je według własnych upodobań – „na słodko”, albo w wersji „wytrawnej”- wszystko zależy od tego, jakich użyjecie przypraw 🙂

Do ich przygotowania będziecie potrzebować ok. 500 g bakalii i płatków, mogą to być:

  • płatki owsiane
  • pestki dyni
  • pestki słonecznika
  • suszone owoce (rodzynki, figi, morele)
  • płatki migdałów
  • ewentualnie mąka kasztanowa lub kokosowa

Oprócz tego:

  • co najmniej pół szklanki tłuszczu (polecam roztopiony olej kokosowy)
  • ok. 3 łyżki płynnego miodu
  • 2 jajka
  • łyżeczkę sody oczyszczonej
  • dowolne dodatkowe przyprawy (w wersji „na słodko” – cynamon, w wersji „wytrawnej” – czarnuszka)

Wszystkie składniki wsypcie do miski i dobrze wymieszajcie. Z wyrobionego ciasta formujcie kulki wielkości orzecha włoskiego, następnie spłaszczcie je łyżką i ułóżcie na blasze wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia, zachowując między nimi odstępy. Pieczcie w temperaturze 170ºC przez 13 – 15 minut.

Smacznego! 🙂

Barbara Porębska

Barbara Porębska

Jestem dietetyczką z pasją. Moja wiedza to wynik wielu lat poszukiwań, zdobywania doświadczeń, dziesiątków kursów i wykładów zakończonych uzyskaniem zawodu dietetyka w Polskim Instytucie Dietetyki.