Czy są wśród Was wielbiciele zup? Jeśli tak, mam dla Was ciekawą propozycję – zupę na bazie mleka kokosowego, z aromatycznymi przyprawami, sosem sojowym i cukinią – łagodnym w smaku, lekkostrawnym warzywem, źródłem witamin i minerałów.

Na początku będziecie potrzebować mleka kokosowego – przygotowanego według poniższego przepisu lub, jeśli chcecie iść na skróty, dobrej jakości mleka w puszce.

Składniki mleka kokosowego:

  • 150 g płatków lub wiórek kokosowych (najlepiej ekologicznych)
  • ok. 1 l wody (zdatnej do picia bez gotowania)
  • Płatki/wiórki zalejcie wodą i podgrzejcie do ok. 50ºC – najważniejsze, aby ich nie zagotować. Następnie przelejcie wszystko przez sitko lub przez wolnoobrotową wyciskarkę.

Do mleka kokosowego dodajcie kolejno:

    • skórkę i sok z 1 limonki
    • 1 łyżkę startego, świeżego imbiru
    • 1-2 łyżeczki miodu (najlepiej rzepakowego lub gryczanego)
    • płaską łyżeczkę soli kamiennej (kłodawskiej lub himalajskiej)
    • kilka szczypt kolendry
    • 1-2 łyżki sosu sojowego (postarajcie się wybrać w sklepie sos bez zbędnych dodatków)
    • opcjonalnie szczyptę chilli

Całość podgrzejcie maxymalnie do 50ºC, co ważne – nie gotujcie!!!

Tak przyrządzoną zupę polecam podawać z cukinią pokrojoną w paski przypominające makaron.

Uwaga: cukinię możecie wcześniej marynować w wodzie z solą i sokiem z cytryny oraz oliwą, ale nie gotujcie jej, aby nie straciła wartości odżywczych.

Smacznego 🙂

Barbara Porębska

Barbara Porębska

Jestem dietetyczką z pasją. Moja wiedza to wynik wielu lat poszukiwań, zdobywania doświadczeń, dziesiątków kursów i wykładów zakończonych uzyskaniem zawodu dietetyka w Polskim Instytucie Dietetyki.